Skip to content
Home » נופש ארגון המורים בירושלים

נופש ארגון המורים בירושלים

  • by

הקדמה: מדוע חג הארגון רלוונטי עבורך כהורה ומורה?

חג ארגון המורים בירושלים הוא אירוע שנתי המתקיים מדי שנה. האירוע מיועד לא רק למורים, אלא גם להורים. זה זמן שבו אתה יכול לפגוש הורים אחרים ולחלוק איתם סיפורים. תוכלו גם להכיר טוב יותר את המורים של ילדיכם וללמוד את מה שהם מלמדים בכיתה.

מארגני אירועים מנסים לעשות את זה מהנה ומעניין ככל האפשר על ידי ארגון פעילויות כמו אומנות ואומנות, משחקים, או אפילו פעילויות חוצות לילדים. השנה תהיה תוספת חדשה לאירוע – ציד נבלות!

חג ארגון המורים בירושלים הוא מסורת ארוכת שנים לכל מורי ישראל. זהו יום שבו הם יכולים ליהנות מהחופש מבית הספר, לקחת הפסקה משגרת ההוראה ולבלות עם משפחותיהם.

השנה, החג חל ב-27 בדצמבר. היום מתחיל בחגיגות חגיגיות בבוקר ומסתיים בערב של בידור וריקודים.

כהורה או מורה ישראלי, אולי אתה תוהה מה המשמעות של חג הארגון הזה עבורך?

חופשת ארגון המורים בירושלים היא אירוע שנתי המעניק למורים הזדמנות ליהנות מחופשה מהכיתה באמצע חופשת החורף ולבלות אותה עם יקיריהם.

כיצד הושפע החינוך ממגילת העצמאות?

ארגון המורים בירושלים, האגודה הלאומית לחינוך העם היהודי בפלסטין, הוקמה בשנת 1872. חברי האגודה היו כולם ציונים ורצו להקים מדינה יהודית. הם האמינו שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי חינוך הילדים על פי עקרונות ציוניים.

החינוך הושפע ממגילת העצמאות משום שהוא היה גורם מרכזי בביסוס זהותה של ישראל כמדינה יהודית.

הכרזת העצמאות היא מסמך שנחתם ב-4 ביולי 1776 על ידי הקונגרס הקונטיננטלי השני. מסמך זה הכריז על עצמאותה של ארצות הברית מבריטניה הגדולה. ההכרזה נוצרה כדי לסייע בהקמת ממשלה חדשה ולהבטיח ששלוש עשרה המושבות האמריקאיות יהיו מדינות חופשיות ועצמאיות.

הצהרה זו גם אפשרה ליצור מערכות חינוך חדשות באמריקה. לארגון המורים בירושלים הייתה חופשה והחינוך הושפע מהחלטה זו.
כדאי למצוא מלון מומלץ בירושלים בכדי לחגוג את האירוע.

מבוא: היסטוריה קצרה של ארגוני מורים בארה"ב ובישראל

חג ארגון המורים בירושלים הוא זמן למורים לחגוג את הצלחותיהם ולהתכנס כקהילה. ההיסטוריה של ארגון המורים בארה"ב ובישראל שונה מאוד. בארה"ב, מורים תמיד נתפסו כאנשי מקצוע והושם דגש רב על התפתחות מקצועית.

בישראל לא הייתה איגוד מקצועי למורים עד 1948. הושם דגש רב על לימוד ילדים לקרוא, לכתוב ולעשות מתמטיקה דבר שאינו נתפס כחלק חשוב בחינוך במדינות אחרות.

לארגוני מורים היו תפקידים שונים בכל מדינה מכיוון שהם נוצרו בזמנים שונים עם צרכים שונים. דבר אחד שנשאר נכון בשתי המדינות הוא שהם חיוניים למערכת החינוך

חג ארגון המורים הירושלמי מציין את המפגש הראשון של ארגון המורים בירושלים, שנוסד ב-1910.

ארגון המורים בירושלים הוא אחד מארגוני המורים הוותיקים בישראל ופעיל למעלה ממאה שנה. הארגון הוקם ב-17 בנובמבר 1910 על ידי קבוצת מורים בראשות ד"ר דוד וולפסון וד"ר ישראל שוחט שחששו מגידול בהיקף הכיתה ומחוסר התיאום בין בתי הספר בירושלים.

בשנת 1912 החל ה-JTO לפרסם עיתון משלו "השילוח" (המורה), ששימש פורום לדיונים על חינוך וחברה וכן מאמרים שונים על פדגוגיה ושיטות הוראה. בשנת 1914, ה-JTO עזר להקים בית ספר לילה למבוגרים עם כישורי אוריינות נמוכים והציע קורסים להכשרת מורים חדשים לעבודה בבתי ספר אלה. בשנת 1925 היא הקימה את המכללה הראשונה להכשרת מורים – המכון

המהומה על סוג חדש של ישיבות ארגון מורים

המהומה סביב הסוג החדש של ישיבות ארגון המורים נבעה מההתנגשות בין שתי השקפות שונות. דעה אחת היא שהפגישה הייתה דרך טובה לקדם שלום, בעוד שהשנייה היא שזה היה זעם כי היא התעלמה מההיסטוריה הפלסטינית החשובה.

חג ארגון המורים בירושלים עורר סערה בישראל בגלל סוג המפגש החדש שלו. מטרות הפגישה הן לקדם שלום והבנה בין ישראלים לפלסטינים, אך יש אנשים שאומרים שהיא מתעלמת מההיסטוריה והתרבות הפלסטינית.

המהומה על סוג חדש של ישיבות ארגון המורים – ישיבות מורים, ישיבות מחנכים.

מורים אינם מרוצים מהדרך בה הארגונים שלהם מתנהלים. הם מאמינים שצריך להיות מעורבים יותר בתהליכי קבלת החלטות ולתת להם יותר אחריות. מסיבה זו הם קוראים לשנות את המבנה הארגוני של הישיבה. תפיסת הפגישה החדשה נועדה לתת מענה לצרכים אלו ולגרום למורים להרגיש שהם נמצאים במרכז הפעילות של הארגון.

דילוג לתוכן